Odpowiedź brzmi: tak, możesz używać jednocześnie swojej starej skrzynki pocztowej i adresu w swojej własnej domenie firmowej. Istnieje kilka sposobów na to. Nim jednak je omówimy, powiemy tylko krótko, że choć to dość zawiła technicznie operacja, to nie musisz się nią przejmować. Jeśli zlecasz nam stworzenie strony internetowej, to konfigurację poczty elektronicznej masz w pakiecie. Zatem po prostu powiedz nam czego potrzebujesz, a my tak ją skonfigurujemy. Jeśli nie wiesz czego potrzebujesz, też się nie martw – dogadamy to wspólnie. A teraz opowiemy trochę technicznych zawiłości.
Metoda 1: Przekieruj swoją skrzynkę w nowej własnej domenie na swoją starą skrzynkę.
Jednym ze sposobów na to jest przekierowanie swojej nowej skrzynki pocztowej na starą. Oznacza to, że wszystkie wiadomości wysyłane na Twój stary adres e-mail będą odbierane jak zwykle, a te wysyłane na nową własną domenę automatycznie przekazywane na Twój stary adres.
Aby przekierować swoją skrzynkę pocztową, musisz zalogować się do swojego konta pocztowego i znaleźć opcję przekierowania. Opcja ta może znajdować się w sekcji „Ustawienia” lub „Zarządzanie”.
Gdy znajdziesz opcję przekierowania, wprowadź swój stary adres e-mail w polu „Adres do przekierowania”.
Po skonfigurowaniu przekierowania wszystkie wiadomości wysyłane na Twój nowy adres e-mail będą automatycznie przekazywane na Twój stary adres e-mail.
Metoda 2: Użyj serwera poczty wychodzącej (SMTP)
Innym sposobem na to jest użycie serwera poczty wychodzącej (SMTP) swojej własnej domeny. Oznacza to, że będziesz mógł wysyłać e-maile z adresu e-mail w swojej domenie, ale nadal będziesz otrzymywać e-maile na swój stary adres e-mail.
Aby użyć serwera poczty wychodzącej, musisz najpierw zarejestrować konto pocztowe w usługodawcy hostingu poczty e-mail. Po zarejestrowaniu konta pocztowego otrzymasz dane logowania do serwera poczty wychodzącej.
Gdy otrzymasz dane logowania, musisz je skonfigurować w swoim programie pocztowym lub aplikacji pocztowej. W większości programów pocztowych i aplikacji pocztowych możesz znaleźć opcję konfiguracji serwera poczty wychodzącej w sekcji „Ustawienia” lub „Zarządzanie”.
Po skonfigurowaniu serwera poczty wychodzącej będziesz mógł wysyłać e-maile z adresu e-mail w swojej domenie. Jednak nadal będziesz otrzymywać e-maile na swój stary adres e-mail.
Metoda 3: Użyj klienta poczty e-mail z obsługą wielu kont
Ostatnią metodą jest użycie klienta poczty e-mail z obsługą wielu kont. Oznacza to, że będziesz mógł jednocześnie korzystać ze swojej starej skrzynki pocztowej i adresu w swojej własnej domenie.
Istnieje wiele klientów poczty e-mail z obsługą wielu kont, takich jak Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird i Apple Mail.
Aby użyć klienta poczty e-mail z obsługą wielu kont, musisz najpierw dodać swoje konto pocztowe w swojej domenie do klienta poczty e-mail. Większość klientów poczty e-mail umożliwia dodanie konta pocztowego w sekcji „Ustawienia” lub „Zarządzanie”.
Po dodaniu konta pocztowego w swojej domenie będziesz mógł jednocześnie korzystać ze swojej starej skrzynki pocztowej i adresu w swojej własnej domenie.
Która metoda jest dla Ciebie najlepsza?
Najlepsza metoda zależy od Twoich potrzeb i preferencji. Jeśli chcesz nadal otrzymywać e-maile na swój stary adres e-mail, ale chcesz również wysyłać e-maile z adresu e-mail w swojej domenie, możesz użyć metody 1 lub 2. Jeśli chcesz korzystać ze swojej starej skrzynki pocztowej i adresu w swojej domenie w tym samym programie pocztowym, możesz użyć metody 3.